četvrtak, 2. lipnja 2016.



Aleks i Marjan Simčič i Movia svojim su raritetnim vinima pokazali zašto su stekli svjetski ugled: Elitni malološinjski boutique hotel Alhambra u uvali Čikat već je treći put ove godine udomio poznate vinare na svojevrsnoj radionici i degustaciji, enološkom Masterclassu. Pod imenom Velika vina s Goriških Brda biranoj novinarskoj ekipi predstavili su se Marjan Simčič i susjed mu Aleks Simčič iz vinarije Edi Simčič, te legendarni Movia, Aleš Kristančič, također susjed. Bila je to večer ne samo za kušanje, nego i za ozbiljne razgovore o tome kako nastaju najvrsnija, posebna vina. A Movia je, u poznatom stilu, svoju prezentaciju pretvorio u pravi teatarski show. K tome, ponuđena su vina kojih više nema na tržištu, koja se mogu nabaviti samo u njihovim podrumima ili se čuvaju u arhivi i koja imaju potencijal za dugo odležavanje, pa je to bio dodatak ekskluzivnosti događaja. 

Slovenska Goriška Brda (s druge je, talijanske strane jednako slavan Collio) odlikuje posebno podneblje, mikroklima i tlo, s jedne su strane Alpe, s druge odmah Jadransko more, što sve daje pečat i osebujnost vinima. Maksimalno prirodni uzgoj podrazumijeva se, kao i minimalno dodavanje sumpora. "Priroda daje dobro samo kada ona sama uživa", mogli smo čuti. Kušali smo za to područje tipične sauvignone, ali i rebule iz 2006. i 2007. godine, kao dokaz da rebula ne mora biti mlado vino za brzu potrošnju. Movia je svoju nazvao Lunar, jer vino njeguje prema mjesečevim mijenama, a Marjan Simčič vinima daje naziv Opoka, prema vrsti tla - laporu. Movia je privukao pozornost točenjem vina iz posebno oblikovanih posuda, a Opoka merlot potvrdio je da se ta sorta tamo udomaćila kao najbolja crna. Zabljesnulo je Movijino Veliko belo '01 (rebula, sivi pinot i sauvignon), a prije i nakon radionice on je potočio nekoliko vrsti svojih ekskluzivnih pjenušaca Puro, jedan i iz 2001., koje otvara na ekstravagantan način, uronjene u posudu s vodom.
U degustaciji je sudjelovao i Sanjin Šolić, predsjednik Uprave Jadranke d.d., vlasnice tamošnjih elitnih hotela, i sam ljubitelj vina, kako je istaknuo. Peta po veličini turistička tvrtka u Hrvatskoj je Jadranka Grupa, koja djeluje na otoku Lošinju već 65 godina, a hoteli, vile i apartmani na najatraktivnijim su područjima otoka, kakva je uvala Čikat. Tamo su objekti s pet zvjezdica, s vrhunskom uslugom. Kulinarska se ponuda temelji na vrhunskim i tradicionalnim hrvatskim namirnicama, kao što su domaće maslinovo ulje, sirevi, janjetina, svježe ribe i školjke itd. Uz lokalne dobavljače s Cresa i Lošinja, počeli su suradnju i s dobavljačima iz Istre, Dalmacije, Slavonije i Baranje. Riječ je uglavnom o obiteljskim poljoprivrednim gospodarstvima, s eko certifikatima. Tako im je primjerice doručak sastavljen od 218 namirnica!
- Imamo prelijepe hotele, ali shvatili smo da to nije dovoljno, potrebna nam je i vrhunska enogastro ponuda. Zato smo odlučili upriličiti birane enološke prezentacije i druženja oko stola. Tako je obrazložio njihove vinske degustacije – Wine Masterclass - koordinator Kristijan Merkaš, šef sommeliera.  Za koji će dan predstaviti legendarnu Sassicaiu, a onda slijedi ljetna pauza do jeseni. (snimio Ž. Suhadolnik)



Nema komentara:

Objavi komentar