Aleks i
Marjan Simčič i Movia svojim su raritetnim vinima pokazali zašto su stekli
svjetski ugled: Elitni malološinjski boutique hotel Alhambra u uvali Čikat već
je treći put ove godine udomio poznate vinare na svojevrsnoj radionici i
degustaciji, enološkom Masterclassu. Pod imenom Velika vina s Goriških Brda
biranoj novinarskoj ekipi predstavili su se Marjan Simčič i susjed mu Aleks
Simčič iz vinarije Edi Simčič, te legendarni Movia, Aleš Kristančič, također
susjed. Bila je to večer ne samo za kušanje, nego i za ozbiljne razgovore o
tome kako nastaju najvrsnija, posebna vina. A Movia je, u poznatom stilu, svoju
prezentaciju pretvorio u pravi teatarski show. K tome, ponuđena su vina kojih
više nema na tržištu, koja se mogu nabaviti samo u njihovim podrumima ili se
čuvaju u arhivi i koja imaju potencijal za dugo odležavanje, pa je to bio
dodatak ekskluzivnosti događaja.
Slovenska
Goriška Brda (s druge je, talijanske strane jednako slavan Collio) odlikuje
posebno podneblje, mikroklima i tlo, s jedne su strane Alpe, s druge odmah Jadransko
more, što sve daje pečat i osebujnost vinima. Maksimalno prirodni uzgoj
podrazumijeva se, kao i minimalno dodavanje sumpora. "Priroda daje dobro
samo kada ona sama uživa", mogli smo čuti. Kušali smo za to područje
tipične sauvignone, ali i rebule iz 2006. i 2007. godine, kao dokaz da rebula ne
mora biti mlado vino za brzu potrošnju. Movia je svoju nazvao Lunar, jer vino
njeguje prema mjesečevim mijenama, a Marjan Simčič vinima daje naziv Opoka,
prema vrsti tla - laporu. Movia je privukao pozornost točenjem vina iz posebno
oblikovanih posuda, a Opoka merlot potvrdio je da se ta sorta tamo udomaćila
kao najbolja crna. Zabljesnulo je Movijino Veliko belo '01 (rebula, sivi pinot
i sauvignon), a prije i nakon radionice on je potočio nekoliko vrsti svojih
ekskluzivnih pjenušaca Puro, jedan i iz 2001., koje otvara na ekstravagantan
način, uronjene u posudu s vodom.
U
degustaciji je sudjelovao i Sanjin Šolić, predsjednik Uprave Jadranke d.d.,
vlasnice tamošnjih elitnih hotela, i sam ljubitelj vina, kako je istaknuo. Peta
po veličini turistička tvrtka u Hrvatskoj je Jadranka Grupa, koja djeluje na
otoku Lošinju već 65 godina, a hoteli, vile i apartmani na najatraktivnijim su područjima
otoka, kakva je uvala Čikat. Tamo su objekti s pet zvjezdica, s vrhunskom
uslugom. Kulinarska se ponuda temelji na vrhunskim i tradicionalnim hrvatskim
namirnicama, kao što su domaće maslinovo ulje, sirevi, janjetina, svježe ribe i
školjke itd. Uz lokalne dobavljače s Cresa i Lošinja, počeli su suradnju i s
dobavljačima iz Istre, Dalmacije, Slavonije i Baranje. Riječ je uglavnom o
obiteljskim poljoprivrednim gospodarstvima, s eko certifikatima. Tako im je
primjerice doručak sastavljen od 218 namirnica!
- Imamo prelijepe hotele, ali shvatili smo da to nije dovoljno,
potrebna nam je i vrhunska enogastro ponuda. Zato smo odlučili upriličiti
birane enološke prezentacije i druženja oko stola. Tako je obrazložio njihove
vinske degustacije – Wine Masterclass - koordinator Kristijan Merkaš, šef
sommeliera. Za koji će dan predstaviti
legendarnu Sassicaiu, a onda slijedi ljetna pauza do jeseni. (snimio Ž. Suhadolnik)
Nema komentara:
Objavi komentar